BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Encik P di Kuala Pilah??

APO KONO EH JANG KAU MONONG AJO....

Assalamualaikum semua... ehem2, encik P di Pilah ni... ape kes? hah, mana yg tak tahu tu, encik P dah bermastautin ke Kuala Pilah... bekerja di sana meninggalkan kampung halaman yg tercinta! 

Sedih juga la meninggalkan org2 tersayang di JB tuu... termasuklah kwn2 PH (boleh lihat entry sebelumnya...) yg baru sebulan dua berkenalan. Korang mmg best!!

Kehidupan di Kuala Pilah ni biasa2 saje. Sama seperti encik P mula2 merantau belajar di Perlis. Bak kata org, pandai2 lah kita jaga diri di tempat org. Encik P sekarang bekerja sbg pensyarah sambilan sepenuh masa di UiTM Negeri Sembilan cawangan Kuala Pilah. Jenuh jugak la memujuk hati ini supaya redha dan menerima kerja baru ini dengan hati yang terbuka. 

Encik P masih dalam proses menyesuaikan diri, adakalanya bisikan-bisikan negatif sering mengganggu perasaan encik P, antaranya soalan yang sering bermain di benak fikiran encik P > betul ke tindakan yang dilakukan ini? Alhamdulillah minggu pertama encik P mengajar berjalan dengan lancar and student pun baik2 belaka. Mereka menerima kehadiran encik P sbg lecturer baru dengan senang hati. (entah ye ke idok, tah2 bodek je semua tuh!) ha3...

Namun, menjadi seorg pendidik ini bukanlah semudah yang encik P sangkakan... kena pulak mengajar subjek yang kita kurang arif... nak goreng pun susah...! Student dah semakin pandai, kadang-kadang tu terkantoi la jugak... apepun encik P akan beri yang terbaik~

#Antara cita2 dan harapan


0 comments: